Jedna karta – trzy możliwości
1. Każdy z uczniów dostaje od nauczyciela jedno słowo/jedną kartkę. Uczniowie wpisują słowa, które kojarzą im się z przedstawionymi obrazkami. Każdy uczeń układa jedno zdanie (z jednym z wpisanych słów).
2. Rozkładamy wydrukowane kartki w sali/na podwórku. Uczniowie chodzą po sali (może być w kółku) i wpisują po jednym słowie na jednej karcie. Następnie odczytujemy na głos wypisane słowa i układamy z nimi zdania.
3. Nauczyciel pokazuje uczniowi jego słowo. Uczeń próbuje opisać kolegom, co widział na swojej karcie. Gdy reszta grupy zgadnie dane hasło, wybieramy wspólnie 3 najbardziej pomocne w zagadce słowa i wypisujemy je pod obrazkiem.
4. Pomysł i wykonanie – Nauka z efektem, grafika Canva pro
Poziom 1 – klasa 3 i 4, poziom 2 – klasa 5 i 6 , poziom 3 – klasa 7 i 8